Filmy

  • Jak inżynierowie tworzę wiedzę w organizacji i wpływają na kształt procesów

    Dziś opowiem Państwu między innymi o wynikach badań opisanych w artykule „Mindfulness and product failure management: an engineering epistemology”.

    Więcej
  • Dlaczego Sherlock Holmes nie dedukował?

    Dlaczego Sherlock Holmes nie dedukował? Bo indukował, a może używał rozumowania abdukcyjnego?

    Zapraszam do obejrzenia kolejnego filmu z cyklu „Co nas ciekawi?”, który powstał w ramach dzielenia się wiedzą i popularyzowania nauki. Zajrzymy w nim do książki „Przychodzi Platon do doktora” pełnej dowcipów i ciekawostek filozoficznych.

    Więcej
  • Kaizen personalny – co to takiego?

    Czy wypracowujemy własne, „szyte na miarę” strategie rozwijania kompetencji?

    Czy wiedzę zdobytą podczas szkoleń zawodowych, przenosimy do naszego życia prywatnego?

    Więcej
  • Po co nam Raport A3?

    Jak możemy wykorzystać znajomość kroków A3 Thinking, ujętych w Raportach A3, do doskonalenia procesów edukacyjnych, ucząc studentów, czy prowadząc różnego typu szkolenia?

    Więcej
  • Bajka filozoficzna - Trzy sita Sokratesa

    Trzy sita Sokratesa: prawda, dobro i pożyteczność.

    Zanim coś powiesz, zastanów się, czy na pewno chcesz to powiedzieć.

    Więcej
  • Bajka filozoficzna - Mądry czy szalony

    Co nas ciekawi? Co nas zadziwia? Co wywołuje w nas pragnienie poznania? Czy jeszcze cokolwiek jest w stanie nas zaciekawić? Dzisiaj chciałabym zachęcić Państwa do czytania bajek filozoficznych.

    Więcej
  • Czego oczekujemy od programów edukacyjnych lean

    Czego oczekujemy od programów edukacyjnych lean? Czy oprócz twardej wiedzy o zasadach i instrumentach koncepcji powinny one zawierać również zagadnienia związane z przywództwem w lean? Jak chcemy uczyć się szczupłego zarządzania?

    Więcej
  • Czy systemy edukacyjne nadążają za zmieniającym się światem

    Czy systemy edukacyjne nadążają za zmieniającym się światem?
    Dziś o edukacji: tej tradycyjnej i tej kreującej nasze życie.
    Będzie o kompetencjach, które powinny rozwijać systemy edukacyjne, o umiejętnościach, których oczekuje od nas świat, o uczeniu się przez całe życie, roli nauczycieli, partycypacji uczniów, zmianie sposobu myślenia i postrzegania procesu uczenia się…

    Więcej
  • O budowaniu samodzielnie działających zespołów, ich dojrzewaniu i przetrwaniu

    Dzisiaj, o pracy zespołowej, a ściślej o zespołach, których członkowie sami wprawiają je w ruch. Natrafiłam na ciekawy artykuł, który jest pokłosiem badań prowadzonych przez 20 lat w jednej z norweskich firm.

    Więcej
Script logo